Kvalitet
For oss er kvalitet ensbetydende med resultater, både for våre kandidater, kunder og våre konsulenter. Vi arbeider i alle våre rådgivningssamtaler ut fra en faglig prosessmodell som vi kaller "veikartet". Modellen sikrer at vi alltid jobber mot målet, og at vi underveis vet hvor langt vi har kommet.
Veikartet angir hvor vi er og hvor vi skal , men gir også rom for å tilpasse løpet individuelt, avhengig av ressurser og muligheter.
Fase 1: Hvem er jeg?
Fase 2: Hva vil jeg?
Fase 3: Hva er mulig?
Fase 4: Planfasen.
Fase 5: Konkret handling.
I omstilling, består våre prosesser av seks elementer:
Fase 1: Kartlegging
Fase 2: Plan
Fase 3: Budskap/kommunikasjon
Fase 4: Involvering
Fase 5: Allmøte
Fase 6: Ivaretakelse
Våre arbeidsverktøy
Vi benytter Master som leverandør av arbeidspsykologiske tester som arbeidsverktøy i våre prosesser. Master er en ledende skandinavisk utvikler av arbeidspsykologiske tester som benyttes for strategisk og effektivt HR og ledelsesarbeid. Verktøyene har som hovedformål å styrke arbeidet med rekruttering og utvikling av medarbeidere.
EASI - En test om adferd og motivasjon
For å sikre effekt av utviklingstiltak må man ta utgangspunkt i hvor man er og hvor man vil. Ved å identifisere gapet etableres de områder hvor mestringskompetansen må styrkes. For kompetansebedrifter vet vi at god interaksjon og gode evner til kompetansedeling er sentrale verdidrivere. Relasjonskompetanse er derfor et stadig viktigere tema på utviklingskartet.
EASI er et praktisk og effektivt lederverktøy som hjelper ledere og medarbeidere med økt forståelse og kunnskap til oppfølgings og utviklings tiltak.
EASI GIR:
Innsikt i hva som motiverer dine medarbeidere
Overblikk over medarbeidernes jobbatferd
Kunnskap om kommunikasjonsstiler og hvordan kommunikasjon kan styrkes
Forståelse for motivasjonsstiler og hvordan disse kan påvirke læring og utvikling
Oversikt over medarbeidernes potensielle utviklingsområder
Utviklingsplan for medarbeidere
BRUKERVENNLIGE RAPPORTER
Testen og rapportene er utformet slik at de er enkle og forstå og anvende, og vil bidra til at medarbeiderne får styrket opplevelse av ledernes oppfølging og involvering i deres utvikling. EASI er som skreddersydd for å gi god substans til medarbeidersamtalen – dialogen ender ut i en naturlig utviklings og oppfølgingsplan.
Et utvalg av EASI’s anvendelsesområder:
Medarbeidersamtaler / Utviklingssamtaler
Samhandling / Team utvikling
Coaching
Karriereveiledning
Utvikling av organisasjonskulturen
Salgstrening
OPTO - En sertifisert personlighetstest av DNV GL
OPTO ER EN FORSTÅELIG PERSONLIGHETSTEST
Personlighet er den foretrukne atferden til oss mennesker. Det sier noe om hvilken atferd vi vil trives best med, og vil derfor kunne si noe om i hvilken grad vi vil kunne trives og lykkes i en jobb. OPTO er en personlighetstest som gjennom lettforståelige rapporter gir kandidater, ledere og våre konsulenter et godt verktøy for å lære mer om den enkelte kandidat vi hjelper.
OPTO ER BASERT PÅ DET TEORETISKE GRUNNLAGET TIL FEMFAKTORMODELLEN
Det meste av forskning knyttet til jobbatferd og prestasjoner i jobb, baseres i dag på femfaktorteorien. Alt i femfaktorteorien er ikke relevant for jobbsituasjoner, og noe er av mer klinisk karakter og bør derfor ikke testes i en rekrutteringssituasjon.
OPTO er bygget på femfaktorteorien, men det endelige resultatet er filtrert med fokus på de egenskaper som er knyttet til prestasjon i jobb. Konstruksjonen inneholder tre dimensjoner – den sosiale, den operative og den utviklingsorienterte dimensjon av prestasjon. Videre opererer OPTO med 8 hovedegenskaper og 20 aspekter som bygger opp til kandidatens score på hovedegenskapene.
Rapportene har et forståelig språk og et moderne design som raskt bidrar til overblikk for testbruker og test taker. Med OPTO og dens analyseløsning kan du raskt finne match mellom kandidat og kravspesifikasjoner som vurderes. Løsningen støtter gjennom hele prosessen, med brukervennlige funksjoner som gjør det enkelt å få klarhet i personlighet og videre karrierevalg.
Screening av kandidater tidligere i rekrutteringsprosessen er også vanlig for å effektivisere rekrutteringsprosessen. OPTO er velegnet for dette formålet.
Kandidatene kan få umiddelbar tilgang til egen skår rapport når testen er besvart. Dette bidrar til at kandidaten kan møte bedre forberedt til intervju.
OPTO tar ca. 35 minutter for en kandidat
OPTO er sertifisert for bruk innen rekruttering og utvikling av DNV GL